کاخ الیزه پاریس

بلیط قطار

کاخ الیزه ، محل زندگی روسای جمهوری فرانسه است.

که در محله سنت اونوره پاریس قرار گفته و قدمت آن به حدود 300 سال پیش برمی‌گردد. این کاخ در سال‌های 1718 تا 1722 توسط «آرماند لکود مویه» معمار فرانسوی ساخته و برای اقامت کنت دِورو در نظر گفته شده بود؛ اما پس از مرگ کنت، در سال 1753 ماکیز پمپادور، معشوقه لویی پانزدهم، این کاخ را اری و در آن تغییراتی داد.

بعد از گذشت این دوران الیزه برای اقامت پرنسس باتیلد دورلئان، دختر پرنس کنده، مورد استفاده قرار می‌گرفت و بعد از انقلاب فرانسه (در دوران ناپلئون) برای اقامت رئیس جمهوری فرانسه استفاده شد؛ اما در نهایت در دوره «والری ژیسکار دستن» بود که به صورت رسمی به عنوان محل اقامت رئیس جمهوری فرانسه برگزیده شد و تا امروز با همین کاربری مورد استفاده قرار گرفت.

ضیافت‌ها و دیدارهای رسمی در کاخ الیزه در سالن اصلی با تزیینات با شکوه انجام می‌پذیرد. در بخش شرقی این کاخ، آپارتمان رئیس جمهوری فرانسه قرار دارد و جایی است که شخص رئیس جمهور در دوره ریاست جمهوری خود در آنجا ساکن می شود. اداره آشپزخانه این کاخ را گروهی از آشپزان حرفه‌ای و مجرب بر عهده دارند و چنان شهرتی میان مهمانان کاخ الیزه به هم زده‌اند که یکبار صدرعظم آلمان، آنگلا مرکل، سرآشپز خود را برای آموختن فنون جدید آشپزی نزد آنها فرستاد. این تیم سالیانه بیش از 95 هزار پرس غذا تهیه می‌کنند.

بسیاری از رسوم سنتی فرانسوی در کاخ زنده نگه داشته می‌شود؛ مثلا رسم پخت کیک «سه پادشاه» که داخل خمیر آن یک بادام یا عروسک قرار داده و نصیب هرکس که شد برای یک روز تبدیل به پادشاه می‌شود. این رسم قدیمی روز 6 ژانویه برگزار شده و کیک میان تمامی اعضای کاخ تقسیم می‌شود.


بوکینگ پرشیا الیزه ,جمهوری ,فرانسه ,رئیس ,اقامت ,پاریس ,جمهوری فرانسه ,رئیس جمهوری ,برای اقامت ,اقامت رئیس ,مورد استفاده ,رئیس جمهوری فرانسه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

روبو بلاگ فروشگاه فایل روانشناسی خرید اینترنتی SUPERTOPS.IR بازار تولید, تجارت و خدمات رسمی ایران سوپر تاپس موزیک سوشال